tisdag 31 januari 2012

Jag skrev här i bloggen för ganska så exakt en månad sedan. Hade nog tänkt mig att jag skulle bli lite flitigare bloggare 2012. Har skrivit i kommentarerna hos andra att det är roligt att de börjat blogga lite mer, medans jag har inte skrivit ett ord i min blogg.

Men livet rullar på. Sova, äta, promenader med Simon. Inga stora händelser precis.
Den här bilden tog jag för någon vecka sedan. Det hade snöat på natten och de enda som gått runt Illern den morgonen var vi, 4,5 km utan fler spår än de vilda djuren gjort. En härlig förmiddagspromenad.
Simon har ju varit min lånehund i snart 2 år. Men snart är den tiden över. Simon ska flytta med sin matte som hittat kärleken på västra sidan av Sverige. Så februari ut kommer jag att ha sällskap av min fyrfota vän på promenaderna. Har fått erbjudande om att få en ny fyrfota kompis men vill nog inte just nu.
Mycket av min tid den här månaden har gått åt till att få in alla intyg till a-kassan och möten med arbetsförmedlingen. Än har jag inte hört något från a-kassan, förstår inte vad som skulle vara anledning till att inte bli beviljad a-kassa. Men vad vet jag? Sökt några jobb, bara att vänta och hålla tummarna.

Behöver något roligt att göra och se fram mot. Har ni några förslag?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar