fredag 30 december 2011

På banken fick jag reda på att jag blivit lurad!

På banken fick jag reda på att jag blivit lurad!

Visst har jag fått till en rubrik som heter duga. I mitt liv händer inte mycket och jag får göra vad jag kan för att sätta färg på tillvaron.
Så här är det; för ett par veckor sedan ringde det på dörren hos mig (ganska ovanligt) och det var en som presenterade sig och sa att de gick runt för att kolla brandvarnare och brandsläckare. Såg ut precis som en kille från räddningskåren här i stan. Uniform och ett ID-kort. Sedan erbjöd han ett serviceavtal på brandsläckare för 500 kronor om året i tio år. Jag tyckte det var dyrt (har ingen pulversläckare) och sa att jag ville kolla vad en egen pulversläckare kostar och undrade om jag kunde få ett visitkort så kunde jag ringa om jag tyckte att erbjudandet var något som jag skulle hoppa på. Han hade inga visitkort kvar men jag fick ett telefonnummer. Dagen därpå pratade jag med min svåger om erbjudandet och han höll med mig om att det var dyrt och de som fanns på varuhusen mycket väl duger bara de är
eu-märkta.

Så till idag och rubriken, när jag var på BANKEN och fick vänta (tio före mig) läste jag Tranåstidningen. Där berättade de om att räddningskåren INTE erbjuder denna tjänst. Chefen för räddningskåren tyckte att det var en dyrt avtal. Tidningen hade inte kunnat nå någon på det aktuella företaget. Så på banken fick jag reda på att jag blivit lurad! Bra rubrik va´?

1 kommentar:

  1. jag som trodde banken hade råkat lura dig och nu ville ge tillbaka en massa pengar till dig. Minst fem siffror om inte sex......

    SvaraRadera