torsdag 12 april 2012

Härlig dag

Idag har jag helt oförtjänt gjort bra affärer.
Min systerdotter bytte till sommardäck åt mig. Jag är ju god man och när den personens räkning för samma sak skulle betalas igår kostade det 420 kronor. Byte av däck och förvaring, precis som det jag fick helt gratis. Dessutom blev jag bjuden på  en god lunch.
På reklamen blir ju personen fråntagen kaffemuggen, men jag fick äta en god lunch i lugn och ro.


Mitt på dagen blev vädret betydligt bättre, ganska så ljummet så då fick det bli en runda runt Illern för jag var så glad.

2 kommentarer:

  1. Vi har våra vinterdäck på förvaring och det kostar 500:- med byte. Sambon klarar inte att byta och inte jag heller. Tur att det finns för den som behöver, men bra om man slipper. Vilken fin kruka du har. Är det kryddor?

    SvaraRadera
  2. Ibland är det inte så tokigt att vara född på en söndag.

    SvaraRadera