söndag 6 maj 2012

promenad

.
Gillar den här bloggen, dels för att den är ren
(ingen reklam) och snygg men också för att jag
kan få bilderna där jag vill. Överallt annars kommer
de i ett svep för jag fattar inte hur jag ska göra.
Det har varit lite si och så hos mig, men något
som jag bara gjort någon gång i veckan ett tag är
promenader. Idag blev det av och det har hänt en hel del i naturen sen sist.









Det här är en bild från en vik av Illern som jag fotar ofta.
Så skir grönska nu.


Kabbelekan lyste upp vid ena kanten av viken. Just här har Simon tagit ett och annat bad.

Läste Pjaks blogg idag och där skrev hon att om MN funnits hade hon länkat till någon blogg från förra året, för hon gjorde samma sak nu som då. Kom då att tänka på att jag ibland inte är så förtjust i repriser av olika slag. Men VÅR-reprisen gillar jag. Nästan mer för varje år som kommer.


Promenaden runt Illern är också en sak som jag gillar varje repris på.
. Trädet som inte kommer att få några gröna blad i år är så fint där det står i solen.

Fåglarna sätter ju körsbärsträd lite var som, så även här i skogen.
I veckan som kommer ska jag åka till Nässjö och där är det en liten by som har en massa körsbärträd runt sig. Hoppas det blommar där då.
Så nu ska jag njuta av årets repris av våren.



3 kommentarer:

  1. Vissa repriser är bättre än andra ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är det vackert med all skir grönska. Hoppas det får vara länge. Men i dag såg jag käringtänder som blommade och smultronblommor. Lite tidigt tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Du undrade om det var årets bilder jag lagt och det stämmer bra, svanarna ligger redan på ägg o jag tycker oxå det är tidigt :))

    SvaraRadera