lördag 18 februari 2012

Vilken dag!

Gårdagen var en sådan dag som jag vill ha många av.

Efter en tidig väckning på fredagsmorgonen och promenad hem med Simon var det dags för att med min syster åka till Syfestivalen på Älvsjömässan. Resan tar ju närmare tre timmar.

Vilken härlig dag det blev. Med lite passande med fika och mat för att må bra, hann jag med att lära mig flera nya tekniker. Vad sägs om KVASTVIRKNING. FISKBENSSTICKNING, NÅLBINDSVIRKNING och DOMINOSTICKNING? 


Det fanns dessutom massor med fina kläder att tita på, sydda och stickade. I mitt favoritgarn, lin, hittade jag ett mycket användbart mönster. Det kommer nog att bli en del jumprar.
Den här gången köpte jag inte ett enda garnnystan (har ju så det räcker ändå). Om jag bortser de fem små nystana jag köpte för att få beskrivningen på dominostickningen och det som ingick då jag läsrde mig kvastvirkning. Handledsvärmarna med kvastvirkning är klara att använda.



Hittade ett ställe med litet grundpaket med tovningsmaterial. Ändå bättre var att som var utställare bodde i Falköping (nästgårds till mig) har kurser på sin gård i tovning. Man kan boka tid om man är en liten grupp. Nu ska jag bara hitta fler som vill, så jag kan boka ett tillfälle i sommar.

Efter sex timmar på mässan var det väl lika bra att ge upp så vi inte blev utslängda eller inlåsta.
Som sagt VILKEN DAG!

1 kommentar: