onsdag 7 mars 2012

Onsdag 7 mars



Det är roligt att veta var saker producerats när det gäller saker som man har i sitt hem. Kan inte så mycket om keramik och de stämplar som finns är oftast lite svåra att tyda. För ganska länge sen köpte jag den lilla vasen och för någon vecka sen så "trillade" jag över skålen. Har inte en aning om varför jag tycker om dem men det gör jag. Nu står de på bänken vid spisen och pryder sin plats tycker jag.

.


Har kommit hem efter att ha hälsat på mitt barnbarn. Det är en bit så det blir inte så ofta. Vad de växer och lär sig nya saker. För att lära sig måste man ju undersöka vad saker är, eller hur?
Smälter som smör i solen för ett leende från den lille grabben.

3 kommentarer:

  1. Oftast är de små väldigt trevliga. Och bäst är de som man kan lämna tillbaka när det blir väl bra ;)

    SvaraRadera
  2. Håller med PJAK. Jag gillar också dina keramiksaker.

    SvaraRadera
  3. Härlig bild :))
    Ha en fin helg
    Kram

    SvaraRadera